Sa wa dee Kah! - Reisverslag uit Bo Phut Beach, Thailand van kim en iris ... - WaarBenJij.nu Sa wa dee Kah! - Reisverslag uit Bo Phut Beach, Thailand van kim en iris ... - WaarBenJij.nu

Sa wa dee Kah!

Door: Iris en Kim

Blijf op de hoogte en volg kim en iris

25 Oktober 2009 | Thailand, Bo Phut Beach

Witte stranden, blauwe zee, muggenbulten, verse vis, beach boys en ander gedruis.. kortom we zijn aangekomen op Ko Samui.

Wat een paradijs! Een bungalow aan het strand, cocktails drinken op een ligbed (5mtr van de zee), shoppen op de avondmarkt. Het kan niet op!

Na een helse busrit van 12 uur, anderhalf uur wachten, nog een busrit en een ferrytocht kwamen we eindelijk aan op Ko Samui. Om deze ervaringen te vergeten hebben we ons de eerste dag lekker laten verwennen. Om te beginnen hebben we ons laten masseren. De dag erna hebben we ook nog een footpeeling en een manicure ondergaan.

Natuurlijk deden we ook aan lichaamsbeweging en nee, dit hield niet alleen van en naar de zee, maar lange strandwandelingen in een goed tempo. Dit werpt ook z'n vruchten af. (Niet alleen Luc hoeft er na deze 2 mnd goed uit te zien!).

Op de stranden zijn niet alleen de talloze verkopers die allemaal hetzelfde verkopen vervelend, maar veel vervelender zijn de mannen met een aapje of een leguaan op de arm! De hele dag lopen ze met deze, voornamelijk erg jonge, beesten in de brandende zon. Erg zielig en we werden er nogal kriebelig van iedere keer dat ze weer met zo'n beest naar ons toe kwamen. Een beleefd nog thank yoy werd al snel: 'go away, please' Buiten deze beestenboel zijn er ook nog de tamme vogels, deze thaise geel met grijze mussen maken de vreemste geluiden en doen kunstjes voor iets lekkers!

Na deze beschrijving hebben jullie een beeld van de omgeving en met ons, met ons gaat het goed. We zijn lief voor elkaar en waarin de ene slecht is doet de ander wel. Het pingelen gaat Iris nog niet zo goed af, maar er zit perspectief in! Deze taak heb ik op me genomen, met plezier:)..

Daarnaast merken we dat vele ons aanspreken over het eten. Dat is hier heerlijk. We eten drie maaltijden op een dag. Breakfast doen we op de traditionele manier, met toast, vruchten en een eitje. De lunch en het avondmaal eten we voornamelijk de goedkope en lekkere thaise gerechten.

Blaren, muggenbulten, verbrande wangen, sprinkhanen en vogels die de hele nacht door zingen zijn wat mindere punten in dit paradijs maar we mogen niet klagen. We hebben het echt heel erg naar onze zin en gaan morgen weer opzoek naar een nieuw plekje. Dit keer wordt het volgende eiland aangedaan: Ko Pangan. Op naar de fullmoon party!!

Liefs xx

• 25 Oktober 2009 - 10:07

Denise:

Hallo muppies!

Yes, ik heb de primeur van een nieuw verhaaltje! Dit is wel pas mijn eerste bezoekje aan jullie site, maar goed. Leuk om jullie eerte avontuurtjes te lezen! Klinkt iig stukken beter dan Changzhou :-) En van stijve billen hebben jullie nu vast geen last meer he? ;-)
    Geniet van jullie laatste dagje in Bo Phut en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaaltje over de full moon party!

Kus,
    Denise

• 25 Oktober 2009 - 11:35

Vera:

Hey meisjes! klinkt paradijselijk xxxx

• 25 Oktober 2009 - 12:54

Indra:

Ladies!

Heb net jullie verhaaltje gezien en de foto's bekeken. Het klinkt en ziet eruit als een paradijsje! Heel veel plezier alvast op de full moon party, maar ik denk dat dat wel zal lukken :).

Dikke kus

• 25 Oktober 2009 - 13:02

Silvia En Wolf:

Sa wa dee kah dierenvrienden.
    We hebben jullie foto`s gevonden.Je bent nu regelmatig aan het eten in de keuken. .... Leuk
    Cybermams

• 26 Oktober 2009 - 09:49

Lieke:

Ohhhh wat leuk en mooi!

Maare... busreizen? Das niet met je rugzak op je rug he ;) haha! Nee flauwekul natuurlijk.
    Was weer een leuk verhaaltje :)

Zal eens even kijken waar ik op het net iets kan vinden voor te bellen. Op wat voor (nederlands) tijdstip kan ik dan bellen?

Opa is vanochtend weer vertrokken...Weer wat traantjes laten vloeien. WEER afscheid moeten nemen... Heb wel al mijn verjaardagscadeautje gekregen. 5 Staatsloten? Kan ik misschien na de trekking van 10 nov een nieuwe auto kopen :D Die van mij is namelijk definitief afgeschreven... Ben al een week op zoek naar een nieuwe :(...

Fijne en goede reis naar jullie nieuwe bestemming en tot de volgende keer!

(Mis jullie :()

Kusjes en een dikke knuffel!

• 26 Oktober 2009 - 10:51

Eric & Dianne:

Hallo Meiden,

Zo te zien gaat het goed met jullie en genieten jullie van de mooie dingen die op jullie pad komen.

Geniet lekker van deze wonder reis, het is heel mooi om jullie via de verhalen echt op de voet te kunnen volgen.
    Dat doen we ook!

Hier gaat alles zijn gangetje, leuke verjaardag gehad met veel mooie cadeautjes hihi ( charlie doet het goed, hij is al heel wat gegroeid).

Tot het volgende verhaaltje

Dikke knuffel van ons

• 26 Oktober 2009 - 13:12

Jak:

Ik wil ook!

x

• 26 Oktober 2009 - 15:05

Floris:

Zo te zien en te lezen vermaken jullie je prima! Ik zou best een weekje of twee willen ruilen.
    Gelukkig is het hier ook prima. Mooi weer en best warm(voor de tijd van het jaar;)

Geniet ze,

x

• 29 Oktober 2009 - 18:55

Diana Putzu:

Hey Kim en Iris.

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal daar beleven en meemaken. Heb je ons geld nog? we willen het namelijk terug. (NOT) Heel veel plezier

Groetjes familie Putzu.

• 03 November 2009 - 19:32

Peter En Ilonka:

Ha Iris en Kim,
    Leuk jullie verslag te lezen.
    Lieke en Femke heeb het toevallig bij aardrijkskunde over Tailand.
    Heel veel plezier samen.

Groetje uit het regenachtige Venlo

• 05 November 2009 - 20:13

Marian En Falko:

hai meiden, is een hele late reactie - comp. down. amuseren jullie verder zo goed, gelukkig geen Devootjes op de arm...
    XXX M&F

• 08 November 2009 - 12:59

Mam Kim:

Aan twee meiden heel ver weg.Ver weg maar toch ook heel dicht bij.
    Wat zouden we zijn zonder computer.Het is fijn om zo van jullie te horen.Groetjes van ons allemaal,ook van OPA en OMA speciaal.Geniet met volle teugen,van alle mooie dingen om je heen.Veel bagback plezier,en pas goed op je zelf.Het gaat jullie goed,ik zeg adeeee.Dikke knuffel.